Lokale gastronomiczne mają dzisiaj coraz wyższe standardy i jest to związane z wymaganiami klientów. Płacimy coraz więcej, a zatem pragniemy spędzać czas w coraz lepszych ustaleniach. Minęły już czasy, w których zatrzymywaliśmy się na obiad gdziekolwiek i te, kiedy to różnica w jakości potraw w poszczególnych lokalach nie była wcale duża.
Dzisiaj jakość od jakości może się różnić dużo, a przepaść między poszczególnymi lokalami jest dosłownie trudna do opisania. Zwykle najlepiej zjemy tam, gdzie jest też ładnie i właśnie to skojarzenie powoduje, że lokale gastronomiczne coraz więcej pieniędzy inwestują w reklamę. Chcą również inwestować w wystrój, bo jak idealnie wiadomo, najpierw przyciągają wyglądem, a następnie zatrzymują swoim charakterem i ofertą. Projekt lokalu gastronomicznego jest pierwszym krokiem w celu wypromowania danego miejsca. Nie może być to projekt przypadkowy i nie gorzej również, aby nie korzystał z rozwiązań użytych w innych miejscach i nie kojarzył się z innymi restauracjami lub sieciami gastronomicznymi. Każdy punkt powinien mieć indywidualny charakter, prawdopodobnie że trzeba do sieci, niemniej jednak w sytuacji prywatnych lokali mamy do czynienia zwykle z jednostkowymi punktami, a one muszą się cechować wyznacznikami niepodobnymi do konkurencji. Projektowanie identyfikacji wizualnej warto rozpocząć od researchu na rynku i sprawdzić, czego nie ma w okolicy, co mogłoby zainteresować potencjalnych klientów i jaki charakter miejsc cieszy się do tej pory największym uznaniem. Na pewno warto celować w unikalność, bo ona w każdym momencie się obroni. Inaczej wygląda projektowanie biur Warszawa, bo biura, zwłaszcza te, w których nie przyjmuje się na co dzień klientów albo przejmuje i w niewielkim zakresie, mogą być do siebie bardzo podobne czy to układem wnętrz, wielkością, czy takimi charakterystycznymi szczegółami jak na przykład logo w widocznym miejscu, ale reszta nie będzie miała aż tak dużego znaczenia. Lokal gastronomiczny musi być jednakże jedyny w swoim rodzaju i głównie przywodzić na myśl pozytywne skojarzenia.
Źródło informacji: projekt pokoju hotelowego.