Samochody oryginalne przeznaczone do przewożenia produktów wymagających określonej, niskiej temperatury, bywają drogie. Obecnie w związku z ograniczoną produkcją nieprosto zakupić bardzo podobnyochód. Dlatego sporo firm kupuje zwykłe busy i je przerabia.
Można zająć się tym własną pracą, ale najprościej jest znaleźć firmę, która wytwarza zabudowy termiczne do dowolnych samochodów i tam oddać własne auto na kilka dni. Prosta zabudowa izoterma może być wykonana może być z pianki poliuretanowej lub zwyczajnie styropianu. Czasem wykorzystuje się też mieszankę waty izolacyjnej albo włókna węglanowe. Pianka ma nieco lepsze właściwości izolacyjne od pozostałych tworzyw, bo w jej wypadku mamy minimalny współczynnik przewodzenia ciepła. W takich samochodach zabudowuje się też okna, przez które do wnętrza przedostawać mogłoby się ciepło i agregat nie dałby rady schłodzić wnętrza komory chłodniczej a potem utrzymać odpowiedniej temperatury. Agregat samochodowy chłodnia można kupić na rynku wtórnym za w całości nieduże pieniądze. Takie urządzenia często sprowadza się z zagranicy, ale są w w całości dobrym stanie i po regeneracji mogą być jeszcze używane nawet kilka lat. Agregaty chłodnicze samochodowe nie są trudne we własnejej budowie. Ich bardzo ważne elementy to skraplacz i parownik. Istotne jest, by na bieżąco czyścić ich filtry. Jeżeli są zapchane, ciecz ma problem z przedostaniem się do parownika. Skraplacz i parownik odpowiadają za edycję stanu skupienia czynnika chłodzącego, którym najczęściej jest freon. Podczas przeglądu instalacji kontroluje się, czy krąży w niej dopasowana ilość tego czynnika. Jeżeli to konieczne, można go uzupełnić. Po czym poznać, że ubyło czynnika chłodniczego w instalacji? Najczęściej można to zauważyć po tym, że samochód potrzebuje znacznie więcej czasu, by schłodzić zabudowę albo nie potrafi tego zrobić na dostatecznym poziomie. Problemem może być także wtedy szczelność instalacji, ale zwykle wystarczy uzupełnienie czynnika chłodzącego, ażeby wszystko wróciło do normy.
Zobacz również: agregaty chłodnicze samochodowe.