Marketing i reklama

Telemarketing a cold mailing

W dobie kryzysu sporo firma zastanawia się, jak zwiększyć sprzedaż. Mimo tego, że sytuacja na rynku nie jest lekka, istnieje parę sposobności na to, by zatrzymać dzisiejszych klientów i przyciągnąć zupełnie nowych. Choćby pozyskiwanie klientów nie jest łatwe i może być kosztowne, warto wydać firmowe pieniądze na to, ażeby wróciły do nas w postaci nowych zamówień.

Jak pozyskiwać nowych klientów? Można organizować akcje promocyjne w social media. Oferować klientom jakiś produkt za darmo, by później wrócili po inne produkty i chcieli za nie zapłacić. Dla właścicieli dużych firm może się to wcale nie okazać tak skuteczne, jakby tego chcieli. I poszukują klientów na zupełnie innym kierunku. Wynajmują call center, które pozyskuje dla nich leady. Przy zastosowaniu technik telemarketingu pracownicy call center dzwonią do potencjalnych zainteresowanych i oferują im konkretne produkty. Zajmują się też badaniem ich potrzeb zakupowych. Jeżeli są zbieżne, przynajmniej częściowo z ofertą firmy, kontakty do takich osób przekazywane są handlowcom, którzy zajmują się przedstawianiem oferty. Inną metodą na pozyskanie klientów i nawiązanie nowych relacji biznesowych jest cold mailing. To technika pokrewna z tym, co prezentuje telemarketing i polega na tym, że wysyła się spersonalizowane maile do potencjalnych odbiorców. Celem takiej kampanii marketingowej jest nawiązanie zupełnie nowych relacji handlowych, czy biznesowych. Zwykle najprościej mówiąc misją cold mailingu jest sprzedaż jakiejś usługi lub produktu. Zimny mail jest pierwszą próbą kontaktu z nowym klientem, więc istotne jest, aby w prawidłowy sposób sformułować taką wiadomość. W zgodzie z prawem takie e-maile wolno wysyłać jedynie do osób, których adresy e-mail pozyskało się w legalny sposób. Taki mail nie zawiera w sobie dokładnie określonej oferty. Jest jedynie próbą nawiązania relacji i pytaniem o to, czy ktoś preferuje taką ofertę otrzymać. Cold mailing i telemarketing to 2 najpopularniejsze i jednocześnie najtańsze formy pozyskiwania nowych klientów.

Zobacz: call center.