W kosztach firmowych można ujmować różnorakie wydatki i możemy wymienić tutaj w głównej mierze wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 pln. Z takich prezentów nie należy się przy tym rozliczać, więc nie stanowią one problemu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego rodzaju możemy wręczyć sporo i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku bardzo chętnie z tego korzystają.
Jest w rzeczywistości sporo firm, które bardzo chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy wydaje się takim normalnym drobiazgiem i tak faktycznie niedużo kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka złotych, więc każdy może sobie na niego pozwolić, niemniej jednak ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać w przyszłości do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby posiadać lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy powracają i kupują ponownie. Żeby to jednak było możliwe, oferta musi być faktycznie interesująca i mowa tu nie tylko o przystępnej cenie, niemniej jednak także o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy lub wręcz imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich łatwości. Zwyczajnie dajemy klientowi lub potencjalnemu klientowi coś za darmo, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Należy pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i jednocześnie w pełni niepotrzebne. Zwykłe gadżety tj. brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod reklamy, zatem wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje nawet w sytuacji sporej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich dystrybucji. Sposobność zaliczenia tych wydatków do kosztów powoduje, że ostatecznie marketing jest znacznie tańsza.
Polecamy: brelok z logo