Współczesne formy reklamy coraz częściej sięgają po różnorakie metody przyciągania sugestie ewentualnych klientów. Jedną z popularniejszych i wykwintnych metod jest oklejanie aut, które pozwala na rozpowszechnienie marki, usług czy towarów w sposób mobilny. Tego rodzaju rozwiązanie umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, gdyż pojazdy, będące codziennymi środkami transportu, poruszają się po różnorakich rejonach miast, miasteczek czy wsi, co gwarantuje dużą widoczność.
Oklejanie pojazdów to więc technika, która łączy funkcje użytkowe z reklamowymi, pozwalając na jednoczesne użytkowanie z pojazdu i promowanie marki w przestrzeni publicznej.
Decyzja o oklejeniu pojazdu jest zazwyczaj skutkiem potrzeby wyróżnienia się na tle konkurencji albo zwiększenia rozpoznawalności firmy. Oklejanie samochodów może obejmować nie tylko i wyłącznie samochody osobowe, ale także dostawcze, autobusy czy nawet rowery. Projekt reklamowy, który zostanie naniesiony na pojazd, może mieć różnorakie formy, od pełnego oklejenia karoserii, przez częściowe aplikacje, aż po subtelniejsze rozwiązania jak logo umieszczone na drzwiach czy szybach. Finalny efekt uzależniony jest od zamierzonych celów marketingowych oraz budżetu przeznaczonego na kampanię reklamową.
Tego typu reklama wyróżnia się dużą efektywnością dzięki swojej mobilności. Pojazdy oklejone reklamą nie są ograniczone do jednego miejsca, jak tradycyjne formy promocji tj. plakaty czy bilbordy. Przemieszczając się, trafiają do różnorakich grup odbiorców, co powoduje, że są w stanie dotrzeć do większej liczby osób. Istotną zaletą tej formy reklamy jest również stosunkowo niska cena, szczególnie w przyrównaniu do innych form promocji, takich jak reklama telewizyjna czy internetowa. Poza tym oklejanie samochodów może stanowić idealne narzędzie wspierające kampanie lokalne, które nie wymagają dotarcia do ogólnopolskiej publiczności.
Oklejanie pojazdów wiąże się również z obowiązkiem doboru odpowiednich materiałów, które będą odporne na zmieniające się warunki atmosferyczne. Folie wykorzystywane do tego typu reklamy muszą być wytrzymałe i odporne na działanie słońca, deszczu czy zanieczyszczeń drogowych, ażeby reklama była widoczna przez długi czas. Słuszny montaż folii i jej odpowiednia pielęgnacja daje możliwość na osiągnięcie długotrwałego efektu, który może przynosić korzyści przez wiele miesięcy. Przy tym trzeba pamiętać, że oklejanie samochodów nie ogranicza się tylko do promocji zewnętrznej. Istnieje też możliwość personalizacji wnętrza pojazdu, co jest wykorzystywane przede wszystkim w pojazdach wykorzystanych do transportu pasażerskiego lub w przypadku firm zajmujących się przewozem osób.
Zobacz więcej: drukarnia Kraszewice.